Cum să foloseşti brâul adevărului şi platoşa neprihănirii în lupta spirituală ?

by PREOT TEODOR on February 6, 2011 · 26 comments


Dacă te-ai convins că există o luptă spirituală în care eşti implicat şi tu, atunci este de datoria ta să îmbraci toată armura Lui Dumnezeu pentru a fi biruitor. Care este armura pe care Dumnezeu a pus-o la dispoziţia celor ce au intrat în legământ cu El ? 

De aceea, luaţi toată armura lui Dumnezeu, ca să vă puteţi împotrivi în ziua cea rea şi să rămâneţi în picioare, după ce veţi fi biruit totul. Staţi gata, dar, având mijlocul încins cu adevărul, îmbrăcaţi cu platoşa neprihănirii, având picioarele încălţate cu râvna Evangheliei păcii. Pe deasupra tuturor acestora, luaţi scutul credinţei, cu care veţi putea stinge toate săgeţile arzătoare ale celui rău. Luaţi şi coiful mântuirii şi sabia Duhului, care este Cuvântul lui Dumnezeu. (Efeseni 6:13-17)

Când a scris această epistolă  efesenilor, Pavel era prizonier în Roma, fiind legat cu un lanț de un soldat roman. Deşi probabil soldatul în grija căruia fusese încredinţat nu era îmbrăcat cu toată armura, Pavel privind la el, ştia care trebuia să fie echipamentul de luptă a unui soldat roman. De aceea foloseşte imaginea lui ca să ne înveţe pe noi, adevăruri adânci despre cum să fim biruitori în lupta spirituală. Dragul meu, dacă ai intrat în legământ cu Domnul Isus Hristos, toate piesele armurii ţi-au fost puse la dispoziţie prin mântuire, şi cu toate că, victoria finală este asigurată, trebuie să îmbraci fiecare piesă a armurii, de toate sunt 6 elemente. Astăzi ne vom opri la primele 2 din ele. Cu ce piesă din armura Lui Dumnezeu trebuie să te îmbraci în primul rând ?

1. Brâul adevărului
În echipamentul soldatului roman, brâul juca un rol foarte important. El ţinea toate elementele echipamentului împreună. De el atârnau şi celelalte arme. Soldatul roman avea 3 brâuri diferite.1) Era apărătoarea din piele purtată ca să protejeze partea de jos a abdomenului. 2) Brâul pentru sabie care era fixat cu o cataramă împreună cu sabia. 3)Şi al treilea fel de brâu era unul special, o eşarfă care desemna un ofiţer sau o oficialitate înaltă. Brâul care constituia o necesitate absolută atunci când se mergea la luptă era acela de care atârna sabia. De felul cum soldatul îşi purta brâul îţi puteai da seamă daca acesta este sau nu în timpul serviciului. Dacă brâul atârna în jos lejer, îţi dădeai seama că soldatul este relaxat şi nu aşteaptă nici un pericol asupra sa. Atunci când brâul era strâns bine pe corp, aceasta arăta că soldatul este la serviciu şi pregătit de război. Ce este adevărul pentru noi, soldaţii Domnului Isus? Cuvântul Lui Dumnezeu. Nu poţi să te lupţi cu cuvântul tău sau a unui om, ci doar cu Cuvântul Lui Dumnezeu. Pavel nu începe cu coiful, sau cu scutul, dar începe cu “adevărul”. Dacă tu nu ai adevărul, tu nu poţi folosi nici celelalte piese din armura Lui Dumnezeu. Diavolul încă din grădina Edenului a încercat să atace adevărul. Încă din grădină, el a dorit să semene îndoială cu privire la Cuvântul adevărat al Lui Dumnezeu.”Cu adevărat a spus Dumnezeu?”. Dacă el reuşeşte să clatine în mintea noastră “brâul adevărului” atunci toată armura noastră, şi noi înşine suntem în mare pericol. De aceea scumpul meu, responsabilitatea noastră, a fiecărui copil de Dumnezeu, este să cunoaştem bine Cuvântul Lui Dumnezeu, să trăim potrivit Lui, ca să fim soldaţi puternici şi neclintiţi.
Nici o carte din istoria omenirii n-a întâlnit atâta ură, dispreţ şi atacuri ca şi Biblia. Împăraţi, filozofi, oameni de stat şi guverne au încercat în nenumărate rânduri să scape pământul de ea. Cu toate acestea Biblia, Adevărul, a rezistat fiecărui atac şi astăzi Cuvântul Lui Dumnezeu a umplut pământul. Domnul Isus Hristos, când se ruga în grădina Gheţimani spunea:

Le-am dat Cuvântul Tău; şi lumea i-a urât, pentru că ei nu sunt din lume, după cum Eu nu sunt din lume. Nu Te rog să-i iei din lume, ci să-i păzeşti de cel rău. Ei nu sunt din lume, după cum nici Eu nu sunt din lume. Sfinţeşte-i prin adevărul Tău: Cuvântul Tău este adevărul. (Ioan 17:14-17)

Atunci când doreşti să te încingi cu adevărul, duşmanul face tot posibilul să te oprească să cunoşti adevărul. Nu-i interesant că în lupta împotriva ucigaşului şi a tatălui minciunii, Dumnezeu porunceşte ca în primul rând să ne echipăm cu adevărul ? Doar cunoscând adevărul, vei putea să desluşeşti minciuna şi uneltirile lui. Atunci când doreşti să te apropii de Adevăr şi întâlneşti multe obstacole, adu-ţi aminte dragul meu cine nu doreşte ca tu să cunoşti şi să trăieşti adevărul. Dacă la citirea acestor adevăruri, ceva se revoltă în tine, şi doreşti să te împotriveşti acestor adevăruri, aminteşte-ţi că nu Dumnezeu, ci diavolul nu doreşte ca tu să cunoşti adevărul.
Următoarea armă pe care Dumnezeu ne-o pune la dispoziţie este,

2. Platoşa neprihănirii.
Platoşa se prindea de brâu. Neprihănirea ta, este aplicarea adevărurilor învăţate. Dacă “adevărul” putem spune că este “observarea” şi “interpretarea” Cuvântului Lui Dumnezeu,Biblia, atunci “platoşa neprihănirii” putem spune că este “aplicarea” adevărului în viaţa de zi cu zi. Una din strategiile lui Satan, este să-ţi aducă aminte de toate păcatele săvârşite în trecut. Păcate pe care deja le-ai mărturisit şi te-ai pocăit de ele. Însă el ţi le aduce aminte şi încearcă să te convingă că din pricina acestor păcate, Dumnezeu încă nu te poate folosi în slujba Lui. Apoi el merge mai departe şi îţi spune că păcatul tău este atât de mare încât este imposibil pentru Dumnezeu ca să te ierte. Dacă te-ai lăsat înşelat de astfel de gânduri, află astăzi că ai ieşit la luptă fără platoşa neprihănirii. Sfânta Scriptură ne învaţă că noi am fost socotiţi neprihăniţi nu prin meritele noastre ci a Domnului Isus Hristos. 

Deci ce vom zice noi în faţa tuturor acestor lucruri? Dacă Dumnezeu este pentru noi, cine va fi împotriva noastră? El, care n-a cruţat nici chiar pe Fiul Său, ci L-a dat pentru noi toţi, cum nu ne va da fără plată, împreună cu El, toate lucrurile? Cine va ridica pâră împotriva aleşilor lui Dumnezeu? Dumnezeu este Acela care-i socoteşte neprihăniţi! Cine-i va osândi? Hristos a murit! Ba mai mult, El a şi înviat, stă la dreapta lui Dumnezeu şi mijloceşte pentru noi! (Romani 8:31-34)

Dumnezeu şi nu un om ne-a socotit neprihăniţi. Satan ridică pâră împotriva ta, dar Dumnezeu te socoteşte neprihănit, datorită morţii Domnului Isus Hristos în locul nostru.
Totuşi dragul meu, avânt platoşa neprihănirii, nu înseamnă doar că ai fost socotit neprihănit şi cu asta ai încheiat-o. Să porţi platoşa neprihănirii, mai înseamnă să şi trăieşti o viaţă neprihănită. Dumnezeu ne socoteşte neprihăniţi prin sângele Lui Hristos, dar acum ne cheamă la o viaţă sfântă şi neprihănită înaintea Lui.

Dragul meu, ai cunoscut tu adevărul ? Ai fost tu socotit  neprihănit prin credinţă în Isus Hristos ? Cum îţi foloseşti  brâul şi platoşa în războiul spiritual ? Nu uita că lupta continuă şi tu poţi astăzi să primeşti Adevărul şi să îmbraci platoşa neprihănirii. Isus este Adevărul şi prin credinţă în El, vei fi socotit neprihănit înaintea Lui Dumnezeu. Aceste două arme sunt de o putere nespus de mare în lupta cu puterile  întunericului. 

Dumnezeu să te ajute dragul meu să poţi îmbrăca aceste două arme pe care El le-a pus deja la dispoziţia ta.

Trimite prietenilor tăi:

Share to Google Plus
Share to LiveJournal
Share to MyWorld
Share to Odnoklassniki
Share to Yandex
  • pana constantin

    cati oamani au murit din cauza credintei?oare dece parmite asaceva Isus?

  • pana constantin

    vreau raspuns!

  • pana constantin

    ieu stiu ca dumnezeu nare corp omenesc ieste un duh nu.atunci cum nea facut dupa chipul si asemanarea lui?ca nu inteleg

  • http://crestinism-islam.com Preot Teodor

    Dar tu esti format numai din trup ? Tu nu ai oare si duh si suflet ? Anume la partea duhovniceasca, caracter si calitatile Dumnezeiesti ale Lui se referă expresia “chipul și asemănarea Lui”.

  • http://crestinism-islam.com Preot Teodor

    Domnul Isus a spus “Cine doreste sa vină după Mine să-și ia crucea și să mă urmeze”. Apoi a mai spus că “Dacă pe Mine m-au urît și pe voi vă vor urî” , pentru că ucenicul nu poate fi mai presus de Domnul său. Toate acestea dovedesc a cui ucenici suntem!

  • disqus_nEFxEQwu5x

    daca cuvantul lui dumnezeu este adevarul atunci de ce ma intreb eu calcam ziua de sambata a VII a pe care el a sfintit-o

  • http://crestinism-islam.com Preot Teodor

    Nu vă înțeleg. Ați adresat o întrebare, o constatare sau ce ați dorit să spuneți ?

  • disqus_nEFxEQwu5x

    o ìntrebare la care sa raspunde-m din scriptura

  • florin

    pentru ca patria noastra nu este aici..casa noastra e in cer…si moartea fizica nu inseamna moarte pentru un crestin adevarat…ci inceputul adevaratei vieti. ptr un ucenic a lui Cristos, viata asta e cel mai rau lucru care i se poate intampla, pentru unul care nu-L cunoaste si nu s-a pocait de pacatele lui, viata asta e cel mia bun lucru care i se poate intampla. Domnul Isus zice…ioan 14. ma duc sa va pregatesc un loc ….si va voi ;lua cu Mine ca acolo unde sunt Eu sa fiti si voi.”..in alta parte…”Tatal va da imparatia”. si cine isi pierde viata aici pentru Isus..defapt nu o pierde…ci o castiga.

  • florin

    dar unde scrie ca trebuie sa ti sambata (sabatul) ca zi de inchinare?
    ucenicii Domnului Isus se intalneau intre ei duminica ptr ca Domnul a inviat in ziua 1. dar nu asta e important. unul din motive ptr care fariseii il urau pe Domnul era ca dezlega ziua sabatului. inca ceva.. daca vrei sa ti sabatul ptr k zice in biblie ..atunci sa-l ti exact asa cum se cere…nu ai voie sa mergi mai mult de 1,5 km si nu ai voie sa faci nici focul. sabatul (ziua de odihna) a fost facuta ptr om nu omul ptr sabat. daca vrei sa ti sabatul ca sa implinesti legea, trebuie sa te tai si imprejur. si daca vrei sa ti legea, ai cazut din har, te-ai despartit de Cristos..adica nu poti fi mantuit..ptr k legea nu da viata ci moartesi nimeni nu poate fi mantuit prin lege. Domnul a creat totul in 6 zile si a 7-a s-a odihnit..dar chiar are El nevoie de odihna?..sau a “creat” ziua a 7-a ptr noi ca sa ne odihnim dupa 6 zile de lucru…fiindca 6 zile sa lucrezi si a 7-a sa te odihnesti…indiferent de la ce zi incepi. daca incepi saptamana de miercuri…marti trebuie sa te odihnesti k este a 7-a zi. unii se odihnesc 6 zile si a 7-a lucreaza:).

  • Dilara

    Florin, de ce sa
    nu incepem ziua inti asa cum se spune (cand a inviat Isus in ziua intii a
    saptamanii, adica Duminica – Marcu 16:2) si atunci ne odihnim in ziua a saptea.

    Unde anume scrie in Biblie ca ucenicii se intalneau Duminica?

    Apostolul Pavel spune ca taierea imprejur nu este nimic si netaierea imprejur nu este nimic, noi trebuie sa ne taiem inima imprejur.

    Chiar si Biserica Ortodoxa a recunoscut ca ziua a saptea este sambata, dar a ales sa se inchine duminica pt. ca Isus a inviat in aceasta zi.

  • disqus_nEFxEQwu5x

    Auzi Florin nu poti sa fii si cu lumea si cu d-zeu nicaieri in scriptura nu ai argument valabil sa demonstrezi ca ziua de duminica are vreo insemnatate mai degraba vedem pe pavel care era un apostol al neamurilor adica a celor netaiati imprejur care in fiecare zi de sabat era in sinagoga si predica cuvantul domnului fapte cap.13.v.14 .v.44cat despre lege sa stii un lucru ca legea nu aduce moarte niciodata celui ce pazeste legea mai degraba legea aduce moarte celui ce calca legea pentru-ca daca tu cu masina calci legea rutiera iesti condamnat pentru ca nu ai ascultat de lege apoi vine pedeapsa

  • florin

    pavel zice ca unul socoteste o zi mai sus decat alta si ptr altul toate sunt la fel. pe Dumnezeu nu’L intereseaza in ce zi ne inchinam Lui….ucenicii se intalneau in fiecare zi. pavel zice “in ziua intai a sapt eram toti adunati ca sa frangem paine (cina Domnului)…fapte 20:7. nicaieri in noul testament Domnul nu ne invata sa ne inchinam intr-o zi anume. ci “ucenicii adevarati se vor inchina in duh si adevar”

  • florin

    eee aici e mult de discutat..lege si har.
    s-o luam cu sabatul. pavel apostolul neamurilor da intra in sinagoga in sabat….sinagoga era ptr evrei nu ptr neamuri. el vroia sa le dovedeasca evreilor ca Isus era Mesia cel promis…si cand evreii nu credeau…zice “ma duc la neamuri”…si ii invata pe oameni in case. sinagogile erau doar a evreilor…si chiar de erau si neamuri acolo ele veneau cand era program, adica sambata. nicaieri in noul testament n-ai sa gasesti vreun indemn ca sa ne inchinam lui Dumnezeu sambata. nici chiar duminica. toate cele 10 porunci se regasesc in invatatura noului testament cu exceptia la una….”sa cinstesti ziua de odihna”. ex. sa nu preacurvesti …”oricine se uita la o femeie s-o pofteasca..”… sa nu ucizi: oricine se manie pe fratele sau…., copii ascultati de parinti, sa nu furi ci mai degraba sa muncesti sa dai si celui lipsit..etc etc…dar cu sabatul nu e nimic. d c oare? Domnul Isus a desfiintat preotia, devenind chiar El Mare Preot. si noi avem acces direct la Dumnezeu prin El..nu printr-un om. Pavel zice..unul socoteste o zi mai sus decat alta, pentru altul toate sunt la fel”…ce sa inteleg de-aici..ca mai exista o zi anume de inchinare lui Dumnezeu?. daca eu vreau sa pun miercurea deoparte…e primit inaintea lui Dumnezeu ca si duminica sau sambata.
    acum..legea. cum scrie si Pavel…”uite cu ce slove mari v-am scris:) “LEGEA NU MAI E VALABILA”. stiu ca va socheaza dar e ce invata Noul Testament. Luca 16;16 legea a tinut pana la ioan botezatorul, romani 10:4 Hristos e sfarsitul legii, galateni 2:21, daca neprihanirea vine prin lege degeaba a murit Hristos, gal 3:19 ptr ce a fost data legea..ea a venit din pricina calcarilor de lege ..PANA cand avea sa vina SAMANTA adica Hristos…etc Domnul Isus a fost programat sa vina sa moara pentru om inca din geneza 3…”samanta femeii va zdrobi capul sarpelui”… deci legea a fost data mult mai tarziu tcmai sa-i inchida pe toti oamenii sub pacat ca sa fie rascumparati din pacat de Domnul Isus. pentru ca nimeni nu este socotit neprihanit inaintea lui Dumnezeu prin lege…pentru ca legea nu da viata ci aduce cunostinta pacatului si aduce moarte. prin lege Dumnezeu a aratat omului ca nu se poate ridica la standardul Sau si tocmai de aceea Domnul Isus a venit. legea a tinut de la moise pana la Isus. mantuirea se capata prin har nu prin lege. nimeni nu poate tine legea…chiar daca o ti pe toata si gresesti intr-o porunca esti vinovat de toata.. si in trecut cine calca o porunca murea sau trebuia sa aduca jertfa de sange ptr iertare. care erau defapt o imagine a ce urma sa faca Cristos ..prin sangele Sau sa aduca o jertfa fara pata inaintea lui Dumnezeu ptr om. ca sa intelegi mai multe te rog citeste romani si galateni

  • disqus_nEFxEQwu5x

    cu privire la sabat ramai ferm pe ceea ce spui, mai sus ai spus ca UCENICI SE INTALNEAU DUMINICA , CAnd mergi fara temelie cazi jos si temelia noului testament este vechiul testament deacea legea si proroocii au tinut pana la ioan pentru ca vechiul testament a marturisit despre mesia asteptat adica este scris in lege si in prorooci cu venirea lui ioan el a fost cel caRE a pregstit calea domnului si ceea ce sa scris in lege si in prorooci sa implinit dumnezeu a binecuvantat ziua a saptea si deacea a ramas o porunca a lui dumnezeu si cred ca ar fi mai bine sa ascultam de dumnezeu si nu de oameni. am citit romani dupa cum miai recomandat si am gasit exact contraiìriul la ceea ce spui tu adica rom.cap.3..v.31 deci prin credinta desfiintam noi legea ?nicidecum. dimpotriva noi intarim legea .rom.cap 7 v.7 deci ce vom zice? legea e ceva pacatos nicidecum. depilda pacatul l-am cunscut prin lege .v12 asa ca legea negresit este sfanta ,si porunca este sfanta ,dreapta si buna .v14stim in adevar ca legea este duhovniceasca ,dar eu sunt pamantesc vandut rob pacatului .v.25 multumiri fie aduse lui dumnezeu prin isus hristos domnul nostru astfel dar cu mintea slujesc legii luim dumnezeu dar cu firea pamanteasca slujesc legii pacatului rom. cap 2 v 20 povatuitorul celor fara minte invatatorul celor nestiutori pentru ca in lege ai dreptarul cunostinytei depline si al adevarului .. florine atatea argumente am gasit cu privire la legea lui dumnezeu si nu a oamenilor incat numai daca nu crezi in scipturi poti sa le negi

  • florin

    ai foarte mare dreptate in ce ai zis..eu n-am nici un motiv sa desfiintez ceva din biblie. dar pe langa romani ai citit si galateni..ptr ca astea 2 carti se completeaza. si pe langa asta..efeseni 2:8-9..prin har suntem mantuiti nu prin fapte.

    Domnul Isus zice “eu n-am venit sa stric legea ci s-o implinesc”…si a implinit-o. El este singurul care a putut face asta si cine crede in El este “implinitor ” al legii. chiar El zice “matei 7:12″ tot ce voiti sa va faca oamnenii…..caci in aceasta este cuprinsa legea si prorocii.

    cum explici atunci galateni 3…cine se bazeaza pe faptele legii este sub blestem…

    noi suntem mostenitori ai cerului prin credinta..suntem fii ai lui Avraam si legea care a venit dupa 430 de ani nu poate desfiinta fagaduinta data lui avraam. si semnul fagaduintei nu este tinerea sabatului ci taierea imprejur. rom 4:11. la evrei taierea imprejur e mai mare decat sabatul. sabtul e din lege,taierea imprejur era inainte de lege.

    gal 3:2 prin credinta primesti Duhul Sfant nu prin lege

    gal 3: 10 cine se bazeaza pe lege e sub blestem

    gal 3: 11 nimeni nu este socotit neprihanit inaintea lui D-zeu prin lege

    gal3: 13-17 legea nu poate desfiinta fagaduinta lui D-zeu

    gal 3:19 de ce a fost data legea..si cat tine?….a fost ADAUGATA din pricina calcarii de lege si a tinut PANA LA HRISTOS.

    aici chiar nu am ce contra argumente sa aduc..e negru pe alb..a tinut pana la Hristos si in romani zice Hristos e sfarsitul legii.

    nu avem voie sa amestecam harul cu legea..rom 11:6. ori prin har ori prin lege.

    daca neprihanirea se capata prin lege (vechiul testament) n-am mai fi trebuit sa moara Isus. dar D-zeu nu a dat o lege care sa dea viata ci ca sa aduca cunostinta pacatului tocmai sa-i inchida pe toti sub pacat pentru ca toti sa poata capata neprihanirea prin credinta in Isus. gal 3:22.

    si gal 3:25…dupa ce a venit credinta nu mai suntem sub indrumatorul acesta (legea).

    sti, eu nu am nimic cu inchinatul sambata..dar de la a te inchina sambata ca vrei tu sa fie sambata si pana la TREBUIE sa fie sambata..e cale lunga. nicaieri in NT nu vei gasi ceva despre o zi anume de inchinare…ptr unul o zi e mai speciala, ptr altul toate sunt la fel. inchinarea sa fie in duh si adevar si in camaruta mea. partasia cu altii..nu doar sambata sau duminica..ci in fiecare zi.sa fiu crestin nu de sambata sau de duminica ci de luni pana duminica.

    si inca un sfat…ai grija la invataturile lui EGW. a venit cu o alta evanghelie si nu trebuie s-o credem. gal 1:6-9.

    si eu am fost invatat biblia de la altii si in timp am observat ca fiecare ma invata “parerea lui”..dar cu cat studiez biblia singur si o citesc fara idei preconcepute…cu atat inteleg mai bine lucrurile..si crede-ma….toate denominatiunile crestine..sunt deviate de la adevar. trebuie sa ne intoarcem la invatatura bibliei. de ce este VT..pai fara el nu prea intelegi NT..ca sunt multe nume care le vezi din VT si intelegi alfel NT. Domnul zice…cercetati scripturile caci socotiti ca-n ele aveti viata vesnica…dar tocmai ele vorbesc despre mine. esenta bibliei nu e legea ci Domnul Isus.
    toti prorocii si toate imprejurarile arata la Domnul Isus.
    cine vine la Isus da..trebuie sa nu ucida, sa asculte de parinti, sa nu fure etc..toata legea inafara de sa tina o zi de inchinare (oricare ar fie ea)..de ce oare?…ptr ca Domnul vrea ucenici de toate zilele nu doar de o zi, chiar El zice..Fiul omului este Domn chiar si al sabatului…deci e mai mare decat sabatul.
    Dumnezeu a creat sabatul(ziua de odihna) ptr om..ca omul sa se odihneasca de truda lui…nu a creat sabatul ptr inchinare.
    da, a dat legea cu “cinstiti sabatul Meu”..ptr ca oamenii in pofta lor dupa castig lucrau 7/7. din pricina incalcarii principiului sa lucrezi 6 zile si sa te odihnesti a 7-a a dat El legea cu privire la sabat.
    din pricina incalcarii principiului autoritatii in familie a dat El legea “copii ascultati de parinti”. El a creat viata si nimeni nu are dreptul s-o ia decat El de aceea a zis “sa nu ucizi”. a creat un barbat si o femeie de aceea a zis “sa nu preacurvesti.etc..etc.
    D-zeu si-a ales un popor din lumea asta prin care sa vina Domnul Isus in lume si la poporul acesta a dat niste legi care nimeni nu a putut sa le tina si nici nu va putea vreun om sa le tina.
    standardul Sau nu e legea ci e Domnul Isus si credinta in El.
    chiar El zice ACESTA E FIUL MEU PREAIUBIT…DE EL SA ASCULTATI”

  • disqus_nEFxEQwu5x

    intrebare : cum a implinit isus legea ? daca legea si proroocii au tinut pana la ioan .ioan murise aproximativ 3 ani 3 jumate inainte ca isus sa fie rastignit timp de 3 ani jumate cat isus a predicat evanghelia cum a implinit el legea daaca ea sa sfarsit la ioan???????

  • Dilara

    Florin,
    Pentru ca acest site este despre crestinism vs. islam, nu vreau sa intru in prea multe expliatii cu privire la Sabat.
    Dar, presupunand ca tu ai dreptate, atunci eu te intreb urmatoarele:
    In Apocalipsa 11:19 scrie: ” Si Templul lui Dumnezeu, care este in cer, a fost deschis: si s-a vazut chivotul si legamantul Sau, in Templul Sau. Si au fost fulgere, glasuri, tunete, un cutremur de pamant si o grindina mare”.
    Acum daca legea nu mai e valabila si Sabatul nu mai e valabil de tinut sambata asa cu a spus D-zeu, de ce sa-l mai tina in chivot in templul Sau din cer? La ce bun ca doar, dupa cum spui tu, e expirat si nu mai e valabil?
    Apocalipsa 14:12 spune ca” Aici este rabdarea sfintilor, care pazesc poruncile lui D-zeu si credinta lui Isus”.
    De aici eu inteleg ca trebuie sa tinem atat legea, cat si credinta in Isus, Mantuitorul nostru ca altfel am fi ca un om care merge intr-un picior,adica am doar credinta in Isus dar nu tin legea, sau am legea dar nu am credinta in Isus (cum sunt evreii de exemplu).
    Eu cred ca pentru a putea merge, un om are nevoie de amandoua picioarele cu alte cuvinte avem nevoie atat de lege cat si de credinta lui Isus.
    Chiar tu ai citat din Biblie cuvintele lui Isus: “N-am venit sa stric legea, ci s-o implinesc” . Deci Isus nu a stricat legea.
    Totusi pe vremea lui Isus, evreii erau exagerati in ceea ce priveste tinerea Sabatului, si aveau o gramada de reguli cu privire la Sabat care erau impuse de oameni si nu de D-zeu.
    Tocmai de aceea, Isus prin exemplu de a manaca spice si a face bine in ziua de Sabat, arata ca nu trebuie sa fim exagerati.
    Cu alte cuvinte, tinem Sabatul, dar daca copilul tau e bolnav, nu-l duci la doctor? Nu-i cumperi medicamente?, Daca vezi un om accidentat sau cazut in strada nu-l ajuti? etc. Adica situatiile de exeptie trebuie intelese. Daca vezi
    Si am o nelamurire. Unde scrie in Biblie ca noi suntem preoti ai lui D-zeu (asa cum ai afirmat in comentariul de mai sus), sau asta ai dedus tu prin faptul ca Isus este mare preot?
    Numai bine si Domnul sa ne lumineze pe toti pentru ca toti dorim sa traim in Adevar.

  • florin

    Dilara,

    1petru 2:5-preotie sfanta

    1 petru 2:9- preotie imparateasca

    apoc 1:6 preoti pentru Dumnezeu

    in evrei peste tot ni se spune ca Isus e marele nostru Preot.

    templul de pe pamant a fost facut dupa un chip pe care Dumnezeu l-a aratat oamenilor..defapt lui moise i-a aratat templul…si moise a facut un cort..mai tarziu Solomon a facut templul. cand a murit D-l Isus s-a rupt perdeaua dinauntrul templului…ce a insemnat asta.? doar marele preot intra in locul de dupa perdea si aducea sange la altar si chivot. nimeni nu avea voie sa intre acolo decat marele preot o data pe an. Domnul a murit si cand s-a rupt perdeaua insemna ca El a intrat inaitea lui D-zeu cu sangele Lui si acum ..nu mai trebuie un mare preot uman sa intre in templu ci toti au acces direct la Dumnezeu fara intermediar uman. singurul mijlocitor intre Dumnezeu si om fiind D-l Isus. i templul din cer isus a intrat cu sangele lui si astfel ispasirea pentru pacatele omenirii a fost acceptata inaitea lui Dumnezeu. citeste te rog Evrei.

    cat despre lege….daca mai trebuie sa tinem si legea inseamna ca jertfa lui isus nu a fost suficient de buna inaintea lui Dumnezeu si mai trebuie sa fac si eu ceva ca jertfa Lui nu e buna destul. legea a fost data sa ne arate ca suntem pacatosi tocmai ca sa ne inchida pe toti sub pacat ca isus sa moara pentru noi si toti sa putem fi izbaviti de sub puterea pacatului prin credinta. te rog mult citeste galateni. acolo se explica foarte clar ce e cu legea.

    sa implinesti poruncile lui Dumnezeu nu inseamna sa ti legea. Domnul Isus zice ca El a venit si vorbeste ce a auzit pe Tatal. adica poruncile Domnului Isus sunt de la Tatal. Domnul zice ..ati auzit ca s-a zis in vechime….dar Eu va spun. ce fac eu?ce a zis in vechime sau ce a zis Domnul Isus. si daca vreau sa tin legea..de ce nu o tin pe toata ci doar ce vreau. adica daca tin legea de ce o tin asa superfcial si nu primesc si pedepsele care sunt pentru incalcarea legii? tocmai de asta a venit isus…sa ne rascumpere de sub blestemul legii. legea nu da viata, si cine vrea sa fie socotit neprihanit prin lege s-a despartit de Hristos, a cazut din har.

    dar..cine crede in isus, inseamna ca-l iubeste si asculta de cuvintele Lui. care sunt mai mari decat legea. legea se intemeiaza pe pedeapsa…cuvintele Domnului pe dragoste.

    te rog sa citesti galateni, romani si evrei..dar fara idei preconcepute inainte. sa vezi ce bine intelegi dupa aceea despre ce e vorba. o problema care o avem noi oamenii e ca auzim de la altii ceva si apoi ne facem o teorie si mergem la biblie sa ne gasim dovezi ptr teoria noastra..in loc sa mergem la biblie fara vreo teorie dinainte si sa cautam sa vedem ce ne spune biblia si sa ne facem dupa aceea o teorie (doctrina) despre subiectul acela.

    eu nu zic ca am dreptate in toate lucrurile..dar acolo unde biblia zice ceva..poate sa vina si papa ca nu ma intereseaza ce zice atata timp cat biblia ma invata un lucru…vechiul testament imi vorbeste despre noul. prin noul testament am viata vesnica ptr ca el imi vorbeste despre Isus. pavel si toti ucenicii au propovaduit pe Isus, nu legea. porunca Domnului Isus e sa mergem sa facem ucenici, sa-i botezam si sa-i invatam sa pazeasca TOT CE NE-A PORUNCIT EL…..nu ce ne porunceste legea.

    Domnul zice…cuvintele Mele sunt viata.

    pe langa asta nu poti incalca cele 10 porunci daca asculti de Domnul..dar de la a nu le incalca ptr ca in invataturile Domnului se regasesc cele 9 porunci..fara cea cu sabatul…si pentru ca il iubesc…pana la a sustine ca trebuie sa ti legea sa ai viata vesnica…e drum lung. citeste in faptele ap. unde niste iudei ziceau ca daca nu se taie neamurile imprejur dupa lege, nu pot fi mantuiti…(faptele ap 15)si la ce concluzie au ajuns apostolii…cei care au pus bazele temeliei credintei noastre. noi suntem ziditi pe temelia apostolilor, nu a legii vechiului testamnet (efeseni 2:20). taina lui Dumnezeu tinuta ascunsa de veacuri este nu legea ci insusi Domnul Isus Hristos si faptul ca El va socoti pe toti neprihaniti prin credinta in El (coloseni 1:26-29, coloseni 2:2, 1 cor 2:1-8, rom 16:25-27etc)

    nicaieri n-o sa vezi…cine nu iubeste legea sa fie anatema ci din contra..cine nu iubeste pe Domnul Isus sa fie anatema.

    esenta bibliei nu e legea, ci Isus. legea si prorocii aratau spre El. El e singurul mantuitor. El zice..Eu sunt calea adevarul si viata. nu zice..Eu si legea sunt calea.
    sa fac o paranteza…azi, invatatura despre sabat si porc a venit de la o femeie (ellen g white)…nicidecum din invatatura apostolilor (noul test) . galateni 1 ne spune ce sa facem cu cei care aduc o alta evanghelie.
    Domnul cu tine

  • florin

    Ioan si Isus au fost contemporani. ioan nu a murit cu 3 ani jumate inainte…ci destul timp au lucrat impreuna. aduti aminte ca in evanghelii, ucenicii lui ioan vin la isus si ii zic..tu esti acela? sau mai zice ca Domnul boteza intr-un loc (nu El ci ucenicii lui) si ioan boteza in alt loc. acum..

    sa citim tot versetul “legea si prorocii au tinut pana la ioan de atunci incoace, evanghelia imparatiei lui Dumnezeu se propovaduieste si fiecare ca sa intre in ea da navala (luca 16;16 mat 11;13). in matei 5:17-18. isus a venit nu sa strice legea ci s-o implineasca. a implinit-o la cruce. pe langa ca a trait fara pacat jertfa Lui a fost singura primita inaintea lui Dumnezeu si care poata sterge pacatele celor ce cred pentru veci…nu ca oile si taurii care trebuiau adusi jertfa in fiecare an. El a varsat sange odata ptr totdeauna. legea a fost data sa arate ce avea sa faca Isus ptr omenire. pavel le dovedea evreilor din lege ca Isus e cel care trebuia sa vina sa mantuiasca oamenii. legea a adus moarte asupra omenirii dar jertfa lui isus a adus viata. in galateni zice ca de cand a venit hristos noi nu mai suntem sub indrumarul acesta..adica legea…care era indrumar spre hristos.

    ioan botezatorul predica “pocaiti-va si credeti in evanghelie” de la ioan oamenii nu mai trebuiau sa aduca jertfe ptr pacat ci sa creada in “acela care vine dupa miine si e mai mare ca mine”.

    D-zeu Tatal zice “acesta e fiul meu preauiubit…de El sa ascultati.”…nicaieri in NT Dumnezeu zice sa ascultam legea ci sa ascultam de fiul sau. si daca ascultam de El.. chiar si pentru cei care vor sa implineasca legea…o implinesc daca cred in Isus.

    legea cerea sa se aduca sange de animal ptr iertarea pacatului si asa implineai legea daca aduceai jertfa…si tocmai de asta Isus a implinit legea ca El s-a adus pe sine insusi ca jertfa si sangele lui a fost primit de Tatal. ptr asta te rog sa citesti evrei.
    cand s-a rupt perdeaua in templu la moartea Lui…prin asta nu mai avea acces la Dumnezeu (chivot) doar marele preot…ci toti oamenii. si pe langa asta…nu mai e templu azi…tocmai ca oamenii sa nu se inchine dupa un ritual si intr-un loc anume ci in duh si adevar…astia sunt inchinatorii doriti de Tatal.

    cand s-a rupt in templu perdeaua a aratat ca nu mai e valabil templu si jertfele ca acum in templul din cer a intrat insusi Isus cu sangele lui si oamenii pot veni acum la Dumnezeu tatal prin credinta in El si nu printr-un mare preot uman. El a desfiintat preotia si nu mai mujloceste un om ptr om ci fiecare poate veni inaintea lui Dumnezeu. insusi Isus este marele preot si noi in parte preoti a lui Dumnezeu si jertfa care trebuie sa o aduc eu e chiar persoana mea..trupul meu (romani 12).
    te rog sa citesti comentariul de mai jos catre dilara.
    Domnul cu tine

  • disqus_nEFxEQwu5x

    ma cam tem ca tu incurci foarte mult lucrurile si nu ai inteles ce inseamna legea si ca pentru tine legea este doar jertfa lui mesia care sa implinit la golgota ,varsare de sange de animal care aducea iertare ba inca ai curajul sa elimini o porunca din cele 10 din exod 20 chiar daca ele sunt mai multe care fac partwe din lege pui mare baza pe biblie si nu vorbesti cuvantul scris pentru ca noi nu avem dreptul nici sa adaugam ceva nici sa scoatem ,si altele pe cand ai uitat ce este legea ..LEGEA ESTE DUHOVNICEASCA IAR EU SUNT FIRESC VANDUT ROB PACATULUI ,LEGEA pentru mine este dragostea lui dumnezeuprin care el ne arata cum ne iubeste asteptand o iubire reciproca si acum :psalmul 119;v1 FERICE DE CEI FARA PRIHANA IN CALEA LOR CARE UMBLA INTODEAUNA DUPA LEGEA DOMNULUI .V.2 FERICE DE CEI CE PAZESC PORUNCILE LUI CARE-L CAUTA DIN TOATA INIMA LOR V.4 TU AI DAT PORUNCILE TALE CA SA FIE PAZITE CU SFINTENIE V.20 TODEAUNA MI SE TOPESTE SUFLETUL DE DOR DUPA LEGILE TALE 34 DA-MI PRICEPERE CA SA PAZESC LGEA TA V 92 DACA N-AR FI FOST LEGEA TA DESFATARE A TA AS FI PIERIT IN TICALOSIA MEA V 97 CAT DE MULT IUBESC LEGEA TA TOATA ZIUA MA GANDESC LA EA V 102 NU MA DEPArtez de legile tale caci tu ma i9nveti AI SPUS EU SINT CALEA ,ADEVARUL ,SI VIATA CE ESTE ADEVARUL PENTRU TINE ?V.141 .SUNT MIC SI DISPRETUIT DAR NU UIT PORUNCILE TALE , VERSETUL 142 ITI RASPUNDE ASTFEL -DREPTATEA TA ESTE O DREPTATE VESNICA SI LEGEA TA ESTE ADEVARUL,V.151 DAR TU ESTI APROAPE DOAMNE SI TOATE ,TOATE ,TOATE PORUNCILE TALE SANT ADEVARUL ,V.163 URASC SI NU POT SUFERI MINCIUNA DAR IUBESC LEGEA TA ,164.DE 7 ORI PE ZI YTE LAUD DIN PRICINA LEGILOR TALE CEL DREPTE ,V165 MULTA PACE AU CEI CE IUBESC LEGEA TA SI NU LI SE INTAMPLA NICI O NENOROCIRE

    C-AM ATIT DAR ITI RECOMAND SA CITESTI TOT PSALMUL 119 SI DUMNEZEU SA TE FACA SA INTELEGI CU ADEVARAT CE REPREZINTA LEGEA ILUI DUMNEZEU SI CE VALOARE ARE IN PLANUL LUI DE MANTUIRE AL MEU .AL TAU ,SI A INTREGII OMENIRI …O PRECIZARE TOT CU CUVANTUL SCRIS AM SA-TI ARAT FAPTUL CA TU SPUI CA UCENICI NU PREDICAU DIN LEGE ATUNCI TE ROG SPUNEMI SI MIE INCEPAND DE LA IOAN ,ISUS SI TOTI UCENICI DE UNDE VESTEAU CUVANT UL PENTRU CA NOUL TESTAMENT NICI MACAR NU SE POMENE CI ABIA DUPA 300,400, DE ANI NU STIU SIGUR CAND A FOST SCRIS ,APOI LA INTALNIREA DE LA IERUSALIM FAPTE 15 V 21 IACOV LE SPUNEA CAM ASA CACI INCA DIN VECHIME MOISE ARE IN FIECARE CETATE OAMENI CARE-L PROPAVADUIESC FIINDCA ESTE CITIT IN SINAGOGI IN TOATA ZILELE DE SABAT (SI NU DUMINICA ) CAT DESPRE SABAT ,PORC SI ALTELE NU SPUNE LUCRURI NEADEVARATE CA ELLEN WHITE NU ARE NICI O TREABA CU ASTA EA A PRELUAT ACESTEA DI LEGEA LUI DUMNEZEZU DACA LEA TINUT ESTE DE VAZUT SI ASTA DOMUL SA NE DEA INTELEPCIUNE SA INTELEGEM BIBLIA ASA CUM VOIESTE EL PACEA LUI ISUS SA RAMANA CU TINE

  • florin

    Domnul a zis “Eu sunt calea, adevarul si viata, nimeni nu vine la Tatal DECAT prin Mine”. si in romani 10:4 “hristos e sfarsitul legii” romani 4 (tot)in special 14 “daca mostenitori ai fagaduintei sunt cei ce tin de lege, credinta este zadarnica si fagaduinta este nimicita pentru ca legea aduce manie..”

    galateni 3:10 “toti cei ce se bizuiesc pe faptele legii sunt sub blestem” galateni 3:19″legea a fost ADAUGATA din pricina calcarii de lege PANA avea sa vina SAMANTA (HRISTOS).

    galateni3:26 TOTI SUNT COPII AI LUI DUMNEZEU PRIN CREDINTA IN ISUS HRISTOS”

    astea sunt doar cateva versete din multitudinea lor care vorbesc despre asa ceva.

    la ce scrie in psalmi despre lege este foarte adevarat. dar nu uita…vt si nt nu se contrazic ci se completeaza. ferice de cei ce iubesc legea lui D-zeu. adica ferice de cei ce iubesc vt. si D-l isus zice…cercetati scripturile….dar tocmai ele vorbesc despre Mine”. cine tinea legea arata ca-L iubeste pe Dumnezeu si astepta un “mesia” care sa-i izbaveasca de pacat. cei din vechime se uitau in viitor la mesia iar noi ne uitam in urma la El. aduti aminte de Simeon de la nasterea Domnului….”ochii mei au vazut mantuirea Ta”. era un om neprihanit…tinea legea ..si totusi astepta mantuirea. pavel era neprihanit prin lege (filipeni3:6)..si totusi ele le considera gunoi pe langa cunoasterea lui Hristos(filipeni3:8-9) si nu vroia sa aiba o neprihanire care se capata prin lege ci doar prin credinta.galateni 2:16

    explica te rog atunci ROMANI 3:28.

    Legea a fost data doar pentru iudei dar Isus a venit sa ne mantuiasca pe toti, chiar si pe neamuri.

    omul este socotit neprihanit inaintea lui Dumnezeu doar prin credinta in Isus, fara faptele legii si Domnul s-a nascut sub lege ca sa-i rascumpere pe cei care erau sub lege (evrei) dar sa-i rascumpere si pe cei fara lege (neamurile).

    spune-mi te rog…e mai mare sabatul decat taierea imprejur? chiar si legea zice de taiere imprejur..inainte de sabat. tu care vrei sa ti legea te-ai taiat imprejur ?.

    Dumnezeu dintotdeauna a socotit omul neprihanit prin credinta in El. Avram s-a dus in cer din cauza credintei nu a legii. “sanul lui avraam”-pilda cu bogatul si lazar. enoh umbla cu Dumnezeu etc.

    legea nu a mantuit niciodata pe nimeni ci doar le-a aratat oamenilor ca sunt pacatosi si le-a fosr un indrumator spre Isus.

    chiar in lege , moise zice, “Dumnezeu va va ridica un proroc ca mine, de el sa ascultati..” era vorba de Hristos.deci chiar si legea ii indemna pe oameni sa creada in Isus. fariseii tineau legea si totusi nu s-au dus in cer inafara de cativa care au cresut in isus. chiar D-l le zice…”voi nu intrati in cer si nici pe altii nu-i lasati.” si in alta parte..”daca neprihanirea voastra nu va intrece neprihanirea fariseilor si carturarilor (adica legea) cu nici un chip nu veti intra in cer.”

    cine se bazeaza pe lege ca sa fie mantuit..se inseala si este sub blestem gal 3:10

    doar in isus hristos omul este mantuit…fie “crestin” fie, musulman, fie evreu, fie budist ,fie hindus.

    nu este nici un alt nume dat oamenilor in care sa fim mantuiti ci doar numele lui Isus Hristos (fapte 4)

    te rog..citeste tu biblia si fa-ti teoria ta pe baza la ce-ti descopera Dumnezeu si nu lua ideea altuia/alteia..k poate altcineva a gresit, insa biblia nu greseste.

    si inca ceva..de ce se pune accent numai pe sabat si nu se pune accent pe taiere imprejur, omorarea celui ce incalca poruncile (asculta de parinti, sa nu ucizi, sa nu preacurvesti etc)

    nu uita niciodata..esti mantuit doar prin credinta in Isus Hristos. asta e ce spune Biblia
    Domnul sa te binecuvinteze

  • disqus_nEFxEQwu5x

    as incepe de la sfarsit si cand iti spun ca te contrazici singur ascultama si ia seama :epistolea lui iacov cap.2 v. 14 spune asa . fratii mei ce-i foloseste cuiva sa spuna ca are credinta dacan-are fapte poat3e oare credinta aceasta sa-l mantuiasca ???? v 17 tot asa si credinta :daca n-are fapte este moarta in ea insasi ,v 20 vrei dar sa intelegi om nesocotit ca credinta fara fapte este zadarnica v.24 vedeti dar ca omul este socotit neprihanit prin fapte ,si nu numai prin credinta ????????iti recomand sa citesti iacov cap 2 e ei daca tu crezi ca esti mantuit doar prin credinta epistola lui iacov nu mai este valabila . acuma hai sa vedem ce inseamna a fi un om neprihanit :inseamna fara pacat ,curat la suflet ,si alte calitati acuma eu nu vreau sa vorbesc de sa bat sau carne de porc sau alte lucruri pe mine ma intereseaza ce trebuie sa fac ca sa fiu placut lui dumnezeu este foarte normal si logic ca daca te bazezi pe neprihanirea pe care o dadaea legea (precum taierea imprejur desi pavel in rom cap 3.v1si 2 spune asa care este deci intiietatea iudeului ,s-au care este folosul taierii imprejur?..oricum sint mari .si mai intai de toaote ptin faptul ca lor le-a fost incredintate cuvantul lui dumnezeu ,apoi ierytare s-au acoperirea pacatelor prin sangele de animale ,mijlocirea facuta de marele preot ,si multe alte lucruri prin care puteai fi un om neprihanit(adica curat s-au impacat cu dumnezeu ) deci aceasta neprihanire o dadea legea des pre care vorbim esti cazut din har si te-ai despartit de hristos si acestea (adica acete fapte ale legii ) si nu legea in general, trebuie sa faci seèparatie inttre ele, el le-a implinit la cruce. acum cand hristos aduce impacare iertare prin sangele sau la cruce iata ca el ne scuteste de aceste fapte alle legi si isi aduce trupul lui la calvar ca noi toti sa credm in el .apoi ne invata mantuitorul ca nu ne aduce nimic de la el si tatal din ceruri ni le-a dat adica ce a primit de la dumnezeu (invatatura ) EI acuma santem intr-o stare de hare (adica mila ,indurare .) ce urmeaza sa calcam legea ????? (separ legea care aducea iertare ,pe care hristos ca mare preot a implinit-o la cruce )si ma intorc la legea despre care psalmistul spune ca iubeste legea domnului pazind ceea ce dumnezeu tia poruncit asculti de cuvantul lui si primesti har dupa har SI DACA NU MAI AVEM NEVOIE DE LEGE HAI SA FACEM CE VREM NOI SA VEDEM DACA O SA FIM PLACUTI LUI DUMNEZEU .eu nu imi fac teoria mea cea ce ti-am scris a fost totul din scripturi si nici nu am adaugat si n-am taiat ,,dar vad ca tu iti faci o idee a ta si mergi inainte cu ea fara sa aasculti si sa intelegi ca ai nevoie de cineva sa te calauzeasca ca si famenul etiopean adica duhul sfant sa ne calauzeasca pe toti pacea lui isus sa fie cu tine

  • florin

    hai ca acum incepem sa ne apropiem de subiect:)
    foarte bine ca ai adus iacov in discutie. la prima vedere cine nu cunoaste asa e zice ca iacov se contrazice cu restul bibliei in special galateni unde zice ca aomul e socotit fara fapte doar prin credinta si in iacov zice ca si prin fapte nu doar prin credinta. dar nu e contrazicera ci completare.
    acum…Dumnezeu a ales ca pe toti oamenii sa-i mantuiasca prin far prin credinta fara fapte sa nu se laude nimeni (efeseni 2:8,9)
    dar hai s-o luam logic…cati romani nu zic ca au credinta dar nu arata prin fapte. talharul de pe cruce a fost mantuit prin credinta si n-a mai facut nici o fapta. erau si inca sunt multi care zic ca ei cred in D-zeu dar cu faptele il tagaduiesc. Domnul zice…de ce-Mi zice-Ti Doamne Doamne si nu faceti ce va spun Eu”. eu trebuie sa fac fapte nu ca sa fiu mantuit ci ca sunt mantuit (efeseni 2:10) ..ca sa umblu in ele.

    credinta vine la pachet cu faptele. Domnul zice…despartit de Mine nu puteti face nimic, nu puteti aduce roada daca nu ramaneti in vitza.
    cuvintele Domnului isus sunt Duh si Viata si ce a zis Dumnezeu zice si Domnul Isus ptr ca El si Tatal sunt una.

    eu acum daca am credinta in Domnul Isus , fac ce-mi spune El nu ce zice legea. de ce?…legea zice sa nu ucizi, El zice sa nu ma manii pe fratele meu, sa nu-i zic prostule sau nebunule (matei 5) .legea se bazeaza pe pedeapsa. legea zice sa-mi urasc vrajmasi (defapt pe vrajmasii lui Dumnezeu) dar Domnul ma invata sa-i iubesc.

    daca te uiti atent mai toate legile, Domnul le repeta in invataturile sale, dar mai cu putere si mai complex. chiar si oamenii ramaneau uimiti de invatatura Lui ca el invata ca unul care avea putere nu cum ii invatau carturarii lor (legea).
    defapt e mult mai simplu…
    duhul sfant il primes prin credinta in Isus nu prin lege. cand primesc Duhul Sfant, El me va invata sa pazesc tot ce m-a invata Domnul Isus. daca am Duhul , Duhul aduce roada in viata mea. cand am credinta adevarata Duhul va lucra roada in viata mea. dar iacov scrie la unii ca sa-i avertizeze cu privire la falsii crestini care ziceau ca au credinta dar chiar si Domnul zice “dupa roada ii veti cunoaste”
    legea pe care o au crestinii intre neamuri este sa se fereasca de curvie, de idoli, de sange si animale sugrumate…” si daca te uiti cu atentie zice…”daca faceti asta va fi bine de voi “…nicidecum veti fi mantuiti.
    multe legi din vt erau ptr sanatate. Domnul a dat legea lui moise in desert..acum inchipuieti sa mananci porc la 40-48 C..carnea de porc e grea si se digera greu si la caldurile alea se altereaza in tine. legi despre curatie etc. erau ptr sanatatea omului…nicidecum ptr mantuirea lui. cand Domnul a avut o discutie cu fariseii ei au zis ca de ce mananca ucenicii cu mainile nespalate..si Domnul le-a zis…nu ce intra in gura spurca pe om ci ce iese….A ZIS ASTA FACAND TOATE BUCATELE CURATE.(marcu 7:19). dar….daca pentru fratele meu e un prilej de cadere..sa nu mananc (ca sa ma vada, din pricina cugetului sau slab). 1 cor 10: 25-33 in rest zice pavel…sa mancati din tot ce se vinde pe piata si din tot ce vi se pune iniante fara sa cercetati din pricina cugetului. si in alta parte..ferice de cine nu se osandeste singur.. (romani 14:20-23).
    eu nu gasesc nimic rau in a tine sambata sau duminica zi libera. unul socoteste o zi mai presus decat alta, ptr altul toate sunt la fel..nu asta conteaza..important e ca eu sa am credinta in Domnul Isus si sa fiu sigur ca am Duhul care lucreaza roada in mine….daca nu..degeaba am crezut..multi tin legea si ajung in iad…multi zic ca au credinta si ajung in iad. faptele credintei nu apartin legii. roada Duhului nu are nici un lucru care zice legea. galateni 5.
    cine are roada Duhului arata ca are Duhul si cine are Duhul este a lui Hristos…cine nu are roada Duhului nu are Duhul si nu este a lui Hristos. romani 8:9.
    legea nu-mi zice nimic de iertare, adica nu e o porunca “sa ierti” dar Domnul imi zice ca daca nu iert nici eu nu voi fi iertat.

    multi se inseala si cred ca daca fac ceva ptr Dumnezeu, tin legea sau faca fapte bune, Dumnezeu ii va lasa in cer…se inseala. atunci ptr ce a mai murit Domnul Isus?
    Dumnezeu nu da cerul pe fapte bune ci pe increderea in Isus..si Increderea asta e vie si nu te lasa sa fi neroditor. Duhul produce roade in om…si Dumnezeu da Duhul Sfant nu prin lege sau fapte ci prin credinta in Isus.
    daca cineva zice ca are credinta si nu se vad roade in viata lui…unul din cei doi minte, omul sau Dumnezeu…..si nu cred ca Dumnezeu minte.
    credinta omului fara roade e moarta…si ce e mort se usuca si este aruncat in foc si arde, dar cine aduce rod..e curatit sa aduca si mai mult rod, unul 30, altul 60 si altul 100…Domnul sa ne-ajute sa rodim ptr El ..prin credinta in Isus.
    cine nu-l iubeste pe Isus, nu-l iubeste nici pe Tatal. si chiar Tatal a zis “de El sa ascultati”
    Domnul zice la cina “acesta este sangele meu in NOUL LEGAMANT”..deci ce este nou este nou, cele vechi s-au dus. nimeni nu taie o haina noua sa puna petec la una veche. vechiul legamant n-a mantuit pe nimeni, noul legamant in sangele lui Isus i-a mantuit pe toti. avraam a fost socotit neprihanit prin credinta cand l-a crezut pe D-zeu si ca dovada a credintei ca D-zeu ii va da o samanata ca nisipul marii….a adus pe isac ca jertfa ca stia ca D-zeu putea sa-l invieze din morti. dar inaintea lui D-zeu omul este socotit neprihanit doar prin credinta si credinta asta trebuie aratata oamenilor prin fapte, ca ei nu vad credinta. cine are credinta adevarata in D-zeu are si fapte pe masura..cine-L marturiseste inaintea oamenilor si El il va marturisi pe acel om.
    ce a zis pavel si sila temnicerului din filipi…”crede in D-l isus si vei fi mantuit”… cine crede in isus, inseamna ca-l iubeste si cine-L iubeste asculta si face tot ce l-a invatat Isus sa faca.

  • disqus_nEFxEQwu5x

    am sa -ti fac o intrebare dumnezeu are sarbatori pe care omul trebuie sa le pazeasca s-au nu si daca are care sunt ele dovedite cu scriptura: daca avem roade ale duhului sfant in n oi si apoi te intreb care este legamantul cel vechi care sa dus si ce reprezenta el s-au pe ce se baza acesta ,,,, si care este noul legamant si ce reprezinta el si pe ce se bazeaza acesta apoi nu mi-ai raspuns la ceea ce predicau toti de la ioan ,isus si ucenici

  • http://crestinism-islam.com Preot Teodor

    Dragii mei,
    avind in vedere ca aici este un portal conceput pentru discutiile dintre crestini si musulmani, vă recomand ca aceste discutii despre Sabat si păreri îndoelnice (Romani 14) să le aveți în privat. Aici să fie date discuții la subiect. Aș aprecia dacă comentariile dvs vor fi potrivit cu subiectul articolelor.
    Dumnezeu care prin Isus Hristos, vă primește și pe unul și pe altul, să vă ajute să umblați în dragostea Lui!

Previous post:

Next post: